ZÁVODY 2013

Příspěvky

maraton na 12 hodin

21. 10. 2013

Aleš MELKA se zúčastnil maratonu na 12 hodin a komentář, který mi poslal nemá cenu upravovat, takže dávám info:

"Ujel jsem 171 km, nastoupal něco přes 4500 výškových metrů v 19ti kolech. Na trati jsem strávil 11 hodin a 41 minut včetně přestávek, 11 hodin a 20 minut po odečtění přestávek na jídlo a doplnění pití. Dojel jsem na 10. místě ze 44 startujících v kategorii M1 kam spadali všichni s datem narození od roku 1969 a mladší.

Start závodu byl v sobotu v 6:00h., první kolo a půl se jelo se světly, začátek včetně prvního mírného výjezdu a sjezdu byl lesem, konec sjezdu byl na panelech a po asfaltu. Následovala obrátka a výjezd do nejprudšího stoupání po asfaltu. Pak rovinka a sjezd pořád po asfaltu, následoval krátký výjezd a sjezd po cestě, která asi dřív asfaltkou byla, pak další krátký výjezd a nejdelší sjezd lesem, nějaké bahýnko za sjezdem, další mírný výjezd lesem po kořenovce a pak už jenom lehce se svažující rovinka a cílové depo a tím i nájezd do dalšího kola. Končilo se v 18:00 v sobotu. Okruh měl 9 km.

Výsledkově oproti loňsku bylo zlepšení o 5 míst a byl taky větší počet startujících v mojí kategorii, takže spokojenost. Na jaře pokud se pojede, tak bych se chtěl posunout mezi prvních 5.

Dále jsem se chtěl účastnit ještě 24 hodinovky Lemans, ale ta byla zrušena kvůli počastí dřív než jsme dojeli na místo.

První akcí v roce 2014 bude v rámci přípravy na sezónu bude toto: http://www.lh24.cz/lh24/ Je to sice bez kola, ale pro mě dobrá příprava na to co jezdím. Jsem tam v kategorii jednotlivců, takže pro mě je to účast na mistrovství republiky v horském maratonu. Mám to sice v rámci nějakého svého projektu, ale určitě půjdu v části dresu RRT, takže nějaká reprezentace na mistrovství bude :-) Tomu bude teď od listopadu podřízena veškerá příprava.

Takže tak, není toho tolik, o to těžší je připravit se.

Aleš

PŘEBOR AČR MTB - PRAHA 2013

11. 10. 2013

Dne 10. 10. 2013 se konal v Praze na Sváté Julianě Přebor AČR v horských kolech 2013. Martin ŽILKA dovezl do Prostějova stříbro v kategorii 40+ a celkově dojel na 5. místě.

Počasí: polojasno, 17°C

Trať: délka 20km (4x 5km) lehčí XC bez větších technických pasáží

Závod: Po startu se jelo svižné tempo díky Adamovi Válkovi, který celý závod vyhrál a jeho tempo bylo pro mě neudržitelné. Startoval jsem po 10-ti dnech "cyklo-pauzi" z důvodu nemoci a po prvním kole jsem měl tepovku vysoko nad 190 tepů. Jel jsem na svém tepovém maximu, takže jsem musel zvolit "příjemnější tempo", a i tak jsem celý závod absolvoval v průměru 186TF. Druhé, třetí a čtvrté kolo jsem odjel celkem bez potíží a závod si spíše užíval, než závodil  (joke). Vítěze mé kategorie jsem neustále viděl před sebou, ale byl lepší a spíše se mi vzdaloval. Za mnou jedoucí bikery jsem si hlídal a při pohledu zpět jsem nikoho neviděl a při sjezdu jsem ani neslyšel žádné brzdy, takže jsem usoudil že mám velký náskok, což se nakonec potvrdilo. S výsledkem jsem nad míru spokojen a tímto závodem jsem definitvně ukončil závodní sezónu 2013.

fotky dodám později...

Díky pořadatelům a organizátorům za super zázemí pro bikery a hlavně, že vůbec takový závod pořádají! Opravdu velký dík!

FINÁLE POHÁRU DRAHANSKÉ VRCHOVINY

24. 9. 2013

V posledním finálovém závodě PDV ve Valchově se prezentoval jen Petr Buček a skončil pátý v kategorii masters II. (v celkovém pořadí 6.), Milan Kaprál nestartoval kvůli nemoci, přesto v celkovém pořadí obsadil třetí místo.

MOHELNICKÝ 1/2 MARATON 2013

9. 9. 2013

Za krásného slunného počasí se jel v neděli 8.9.2013 poslední finálový závod Olomouckého poháru Mohelnický 1/2 maraton.

Za RRT startoval Martin ŽILKA kat. MC a Martin UHERKA v kat. MB

Pro ZILONE a MATESE nezačala neděle vůbec dobře a po prohlédnutí kola (po Kosířské špici) jsem zjistil, že s řetězem, který mám na kole jet do Mohelnice rozhodně nemůžu. Zavolal jsem Milanovi Kaprálovi http://www.ricardoracingservis.estranky.cz/, který mi vytáhl trn ze zadní části těla :-). Museli jsme v  neděli ráno vyměnit kazetu, řetěz a velký převodník s tím, že prostřední převodník bude ještě dobrý (nebyl). Po spravení kola jsem rychle naložil kolo do auta a jel směr Mohelnice. MATES měl ušlé přední kolo a před startem narychlo měnil duši.

Trať: 50 km/převýšení cca 1300 m (dle GARMIN), maratónská klasika: šotolina, louky, lesní/polní cesty, kořeny, dva slušné technické sjezdy ...

Závod: Po startu se jelo v klidu cca 25 km/h do prvního kopce na Mírov. Držel jsem se vpředu pelotonu až do cca 33 km, kde mi začal přeskakovat řetěz na prostředním převodníku a kopce jsem musel jet na "kašpárka", nebo na velký převodník, takže nic moc. Držel jsem se ve velkém balíku a po jednom překonání lehkého brodu jsem potřeboval zabrat, přeskočil mi řetěz a okamžitě se vytvořila mezi mnou a balíkem cca 50m díra, kterou už jsem nesjel a spíš nabíral ztrátu. Škoda, měl jsem na víc, ale technice neporučím :-) Mates se rval se svým švagrem a po závodě byl spokojený, protože do cíle přijel před ním.

Rekapitulace Mohelnického 1/2 maratonu a celkového umístění v Olomouckém poháru 2013:  http://mtb.asp2.cz/sezona.aspx?sid=13

ZILON vybojoval v Mohelnici kat. MC 6. místo a tím si zajistil skvělé 1. místo v kat. MC Olomouckého poháru 2013, MATES vybojoval v Mohelnici 19. místo v kat. MB a tím skončil na nádherném celkovém 7. místě v kat. MB Olomouckého poháru pro rok 2013,

Další umístění v Olomouckém poháru: KAPR se umístil celkově na 9. místě v kat.MD (jel jen 3 závody), Petr Buček celkově na 16. místě v kat.MC (jel jen 3 závody), Michael celkově na 64. místě v kat.MB (jel jen 2 závody, pak měl zranění). V týmech jsme udrželi celkové 8. místo z 312-ti bodovaných týmů!!!  Já myslím, že se nemusíme za nic stydět!!!!

Fotky: http://bikesportteam.rajce.idnes.cz/2/

KOSÍŘSKÁ ŠPICA 2013

9. 9. 2013

Martin ŽILKA hájil barvy RRT na krásném závodě KOSÍŘSKÁ ŠPICA 2013, který se jel v sobotu 7.9.2013.

Trať: 30 km  / převýšení cca 700 m, lesní/polní cesty, šotolina, kořeny, dlouhé/krátké sjezdy a výjezdy (sršni)

Závod: Celý závod jsem bral jako menší trénink na Mohelnici, kde se jel v neděli 8.9.2013 poslední finálový závod Olomouckého poháru 2013.

Kosířská špica 2013 (III. ročník) startovala v obci Slatinice ve 13:05h. Od startu se jelo do mírného kopce a naplno, takže po vyjetí kopce bylo celé startovní pole roztrháno. Já jsem uvisel na cca 7. místě a dlouho jel s místním bikerem MTW a bikerem z Kolárny, což mi vyhovovalo, protože místní biker znal trať. Po jednom kořenovém sjezdu na cca 18km mi spadl řetěz z velkého převodníku na kliku a při pokusu nahození řetězu zpět na velký převodník se mi řetěz zasukoval na dvou místech a já myslel, že pro mě závod končí. Po cca tří minutové bezradnosti jsem nakonec řetěz nějak rozpletl, naskočil na kolo a začal dohánět bikery, kteří mě předjeli, což se mi povedlo. Celkové 9. místo jsem ani nečekal, protože jsem asi dvakrát zajel a jednou mi pomohl Jarda Vystavěl (nějak se mi nedařilo jet dle značek), který mě vrátil zpět na trať :-) Ještě stojí za zmínku, že mě píchnul sršeň.

Musím ještě napsat, že příští rok Kosířskou špici pojedu znovu, opravdu krásná trať!!! Díky pořadatelům za skvělé zázemí.

Výsledky: ZILON vybojoval celkové 9. místo a v kategorii Masters 1. místo

Foto: http://kolarna.rajce.idnes.cz/Kosirska_spice_III._2013/

BLANENSKÝ GOLEM 2013

9. 9. 2013

Dne 7.9.2013 se jel krásný závod Blanenský golem 2013. Petr BUČEK hájil barvy RRT na trati 61 km. Petr vybojoval krásné celkové 42. místo a v kategorii M40 19. místo. Další info doplním později...

MORAVSKÝ BIKEMARATON LEŠTINA 2013

31. 8. 2013

Účastnili se Milan Kaprál (M II.) a Petr Buček (M I.)

Pořadí: Milan v kategorii nad 50 let 4 místo (celkově 63), Petr v kategorii pro 19 - 50 let  55 místo (celkově 74)

Celkový dojem z hezkého závodu na perfektně připravené trati mě trochu pokazila firma SPORTCHALLENGE, která zabezpečovala časomíru a stanovení pořadí. Díky zbytečnému čekání na vyhlášení výsledků (po dojezdu jsem byl v listině druhý, po dvou hodinách čekání 3 a ve finále o půl šesté 4) jsem přišel o možnost vidět super jízdu Leo Königa na Vueltě.

kapr

OSTRAVSKÝ CHACHAR 2013

24. 8. 2013

p8240194.jpgMilan Kaprál startoval na mezinárodním XC závodě Ostravský chachar, je to závod UCI první kategorie a po Světovém poháru v Novém Městě na Moravě druhý největší podnik u nás a je vypsán i pro kategorie masters v rámci Central European Cup.

Výsledné II. místo v kategorii Masters 50 za domácím favoritem Jiřím Sedláčkem.

Perfektní závod na skvělé trati za ideálního počasí. Okruh je bez velkého převýšení, zato však členitý a plný technických úseků, krátkých strmých stoupání a sjezdů, zkrátka žádná nuda. Po průjezdu cílem prvního kola bylo zřejmé, že Jirka Sedláček se na domácí trať perfektně připravil a po druhém okruhu už jsem měl asi minutu zásek. Takže zbylé dva okruhy jsem si hlídal druhé místo a užíval si závod na zábavné trati.

Dalším zážitkem byl závod C 1 a start Jardy Kulhavého, pro kterého to byla testovací jízda před mistrovstvím světa v JAR v tomto týdnu.

Všem můžu opět doporučit účast na tomto parádním závodě v příštím roce.

kapr

Welzlovo kolo 2013 - 17.8.2013

18. 8. 2013

V sobotu 17. srpna 2013 v 12.00h se jel další závod Olomouckého poháru v Zábřehu na Moravě, Welzlovo kolo 2013      http://www.welzluvkvadriatlon.cz/welzlovo-kolo/uvod   Za RRT hájil barvy Martin ŽILKA.

Trasa: 51,7km / převýšení 1579m (dle Garmin) / trať suchá, lesní cesty, brod, louky, jeden technický sjezd z Cukrové boudy

Závod: Po startu jsem se dostal na špici balíku a jeli jsme cca 30km/h (žádný spěch). Jelo se po silnici cca 1,5km a pak následoval první prudký výjezd v obci Nemile, kde nastoupil nějaký mladý junior, toho se chytil Petr Čejka (Kolárna), který je v mé kategorii, takže jsem po nim vystartoval i já (rozhodovalo se o celkové vítězství v kategorii M40 v Olomouckém poháru). Samozřejmě, že okamžitě borci elite nenechali nic náhodě a začali také závodit. Já jsem se držel hodně vepředu závodu a držel se Pospece (Petr Pospíšil / On-Road), který dojel na 3. místě v M40. Jelo se mi opravdu dobře a cítil jsem i dobrý výsledek. Výjezd na rozhlednu (Láznička) mi také vyšel a ve sjezdu jsem si také věřil. Finiš: přijel jsem do areálu koupaliště s dvěma bajkery a chtěli jsme si to rozdat až do cíle, jenže to asi nepochopil bajker, který dojížděl trasu 35km a smotal se nám při přejezdu bazénu na podlážkách, takže jsme jen dojeli do cíle na pohodu. Tím jsem, ale přišel o páté místo, protože jeden z bajkerů byl Martin Tyráček (Stevens Bikes - Emilio Sport) z mé kategorie M40. Po dojezdu jsem se dozvěděl, že Petr Čejka, který mě mohl přeskočit v celkovém pořadí závod nedojel z důvodu "zakufrování na trati" a nějaké závady na kole.

Výsledky : ZILON celkově jsem dojel na 18. místě a v kategorii M40 vybojoval skvělé 6. místo, na bednu mi chyběla 1min. 50s. Jelo se dobře, a protože Petr Čejka nedojel, zvýšila se možnost, že ZILON vyhraje Olomoucký pohár 2013 v kategorii M40. (ještě mě může ohrozit Lukašák a Pospíšil, ale ..... zbývá jen jediný závod "Mohelnický půlmaraton")  http://mtb.asp2.cz/sezona.aspx?sid=13

BOBR BIKE 2013 LITOVEL

8. 8. 2013

V sobotu 10. srpna se jel další závod "Olomoucké série 2013" Bobr Bike v Litovli, který byl součástí Litovelského otvíráku 2013 (slavnosti Litovelského pivovaru, který slavil 120 let). Za RICARDO RACING TEAM startovali Martin ŽILKA a Martin UHERKA. Trať: 48,5 km / 900m převýšení, bláto :-)

Po příjezdu do Litovle jsme se šli zaregistrovat do místního pivovaru, kde jsme byli odesláni do místní loděnice. No, špatně jsme si přečetli propozice a hlavně "místo registrace". Start byl sice v pivovaru, ale ... :-)

Závod: Po startu se nasadilo dost rychlé tempo, které nám vydrželo až do cíle, a to i přes bláto, které po nočním dešti bylo na trati až požehnaně. Závod jako takový byl bez technických pasáží, kde se jen "bušilo" do pedálů. Já jsem jel dlouho s Petrem Čejkou (Kolárna), pak s nějakým bajkerem z In-Lifu a Nádvorníkem (Kolárna a vítěz M3), bohužel asi na 24 km se před nás dost nešťastně dostal nějaký "kaskadér", který skočil přede mě z vrchu koryta (asi viděl šot s Marošim), ve kterém jsme akorát jeli a smotal se přede mnou jako malé děcko. Tím pádem smetl i mě a než jsem se s ním vymotal, tak toho využili bajkeři jedoucí za mnou a ať jsem se snažil sebevíce, už jsem kluky nesjel. Měl jsem pocit, že mi to nějak nejede, ale po shlédnutí výsledkové listiny jsem byl mile překvapen a od bedny jsem byl jen 4 minuty. :-) Mates bojoval někde v zadu a dle času jel dobře.

Výsledky: ZILON v kategorii M2 dojel na krásném 6. místě s časem 2:10:22 / MATES v kategorii M1 dojel na 77. místě s časem 2:35:44 http://live.results.cz/livepro.php?event=201319bobrbike&trasa=50km

v Olomouckém poháru jsem se celkově posunul na 8. místo a v kategorii M40 na 1. místo, Mates celkově na 34. místo a v kategorii M30 na 8. místo, v Týmech jsme udrželi celkové 7. místo  http://pohar.kankovsky.cz/2013/

S pozdravem a přáním příjemného dne